Monday, 1 October 2012

Segmen : Tangkap Follower Sebanyak Mungkin


haa..nak join segmen lagi.. hehe.. aku nie 'budak baru' so,, mungkin kena rajin join segmen kot..kan..kan..kan.. segmen nie dianjur oleh Nabila Medan .. ^___^


meh join ya klik sini k..


TAG :


^_______^



Heyy KamooTerima kasih Sudi Baca^^..Say Something Peliss~

Jangan Sibuklah Perempuan .. !!


korang tahu ? hari ini ada seorang perempuan itu sedang berduka kerana dikhianati teman sendiri.. tapi untuk  melupakan kesedihan dia buat segala kerja2 peribadi cuci@lipat baju,kemas seluruh ruang & isi rumah termasuk bilik2, menyapu etc... rajin kan..kan..kan.. **ohsila buat muka menyampah**

tapi setelah itu semua dia mula bosan dan berduka lagi oh No! oleh itu perempuan tersebut telah kembali ke alam maya.. dia mula bermuka buku,, bertweet,, & membaca blog2 gosip!!

baca...
baca...
baca lagiii.. dan lagiiiii.....
sehingga tak sedar masa berlalu .. waktu dibuang begitu sahaja .. seolah2 masanya hanya untuk dunia maya..
oh kesian itu perempuan.. 

kemudian. . . 
dia tersentak dan mula rasa berdosa..~ istigfar3.... **dah habis baca baru kau sedar ya**
tapi gosip2 & post2 yang terbaca tadi masih terbayang.. ya ampunnn.. istigfar lagi.. :) huhu

jaga hati ini wahai perempuan.. ia ketua segala perbuatan mu.. jika kau manjakan hati mu maka banyaklah dosa kau kumpul.. malah jika kau tegaskan hatimu maka kau masih terselamat dari permainan dunia yang penuh noda..!!

Sumber gambar: pkck google ^^
setelah itu dia mula bermuhasabah & "muhasarawak" kan diri..  hehehee..
post2,, cerita2 yang tiada kaitan dengan agama & keluarga itu juga kau redah.. *apakah*
cerita artis2 dalam & luar negara juga kau ambil tahu..terserlah kebusybodyian mu perempuan!! ~ { cuba fikir apa yg kau dapat?? } buang masa bukan !!

kalau cerita tentang agama & keluarga boleh la kau menyibukkan diri..~ ini ? ntah apa2 laa~ hahaha
ini akan buat hati dan fikiran mu jadi gusar + bercelaru + rasa terganggu..!

kenapa gusar + celaru + terganggu ?? kerana syaitan sudah menggoda bisikan ayat 'cinta' dimindamu.. dush..dush..dushh.. itu syaiton nirojimmm
hatimu suda melekat noda2 hitam.. naaa apa kau rasa?? sedap, enak, bagus, menyesal ya..?? !! hahaha

konklusinya,, apa pengajaran yang kau dapat wahai perempuan ? :
  • Jangan kau cuba2 untuk sibuk ambil tahu tentang cerita diri orang lain.. diri mu sendiri juga tidak cantik + comel.. hikhikhik..
  • Jangan kau lalai lagi dalam dunia maya ini.. Boleh berdunia maya TAPI jangan sekali-kali kau lupa urusanmu sebagai hamba Nya..
  • Ingatlah wahai perempuan ..!!!! jadilah contoh muslimah pada kaummu yang telah jauh dihanyut duniawi..!! 
Sekian terima Kasih.. hahaha. ^___^

# psstttt... sebenarnya 'perempuan itu' ialah orang yang menaip entry ini..! hehe.. [Peringatan Bersama]





Heyy KamooTerima kasih Sudi Baca^^..Say Something Peliss~

Segmen : Follow And Follow


nak join segmen : follow and follow..? by Puan Qaleshya ^__^


meh join klik sini k.. ~




Heyy KamooTerima kasih Sudi Baca^^..Say Something Peliss~

| sharing is caring | !! ^^


" Cukup Bagi Ku Mendamba Mu.. dengan Mu Aku Tenang..Alhamdulillah Taqwa & Taffakur Cahaya & Ubat Hatiku.. 

Andai waktu Memanggil Tuhan Lindungilah 'satu Rindu' Bila Waktu telah Berakhir Tiada Duka Yang Abadi.. 

Rapuh & Sepi ku Takdir Mu 
Yang Maha Melihat.. Astagfirullah Buka Mata Buka Hati drpd terpesong di Jalan Mu.."




 kenal Opick tak?? ala penyanyi Indonesia tuu~ hieee.. haa.. tu kat atas sana tu semua tajuk lagu2 dia.. hehe.. aku susun supaya jadi satu ayat... tapi tak semua la tajuk lagu dia.. hanya yang terpilih sahaja.. hehe..

faham2 kan lah makna dia.. kalau faham ambik iktibar la kan.. kalau tak faham cuba fahamkan.. hikhikhik.. pada yang faham tu sama2 la kita muhasabah diri tentang perjalanan hidup kita niehh.. **saling mengingati** ^___^



Kematian adalah satu kejadian yang mempunyai hikmah yang tersendiri.Setiap makhluk samada dia suka atau tidak pasti akan menghadapi mati.. #


**Aku BAHAGIA bila BERSENDIRI 
walau TIADA sesiapa yg MENEMANI..
kerana aku tahu ADA ALLAH yg sentiasa berada d hati ini**
| sharing is caring |™ !! ^^





Heyy KamooTerima kasih Sudi Baca^^..Say Something Peliss~

Tak layak digelar SAHABAT .. !!


hari nie memang betul2 menguji keimanan & kesabaran aku sebagai hamba Nya yang lemah.. sebabnya segala perbuatan baik kita selalu disalah tafsirkan oleh sesetengah manusia yang tidak tenang melihat kesenangan orang lain.. 

tak pernah benci atau dengki dengan orang lain.. tapi orang lain sedaya upaya mencari salah & silap kita.. orang lain yang kita tak kenal tak apa,,mungkin dia tak kenal siapa kita sebenarnya.. tapi nie? seorang kawan yang mempunyai hati yang sangat 'mulia'..! **talam dua muka sungguh~**

sikap baik mu sebelum ini menggambarkan betapa kau hidup dalam kepura-puraan!!

Malu berbuat jahat itu sudah dianggap baik tetapi malu berbuat baik itu memang jahat. Buat baik setakat yang kita mampu & tidak menyusahkan diri kita sendiri.. Kadang2 niat baik kita yang terlalu baik terhadap seseorang boleh disalah tafsir sebagai tidak ikhlas & mempunyai motif atau tujuan tertentu untuk kepentingan diri kita.. Sabar & terus berfikiran positif. Allah sedang menguji hati & iman kita melalui hamba-Nya. :)

begini rasanya dikhianati orang kepercayaan..~

# bersabarlah wahai Hati.. sesungguhnya Allah menguji mu.. :)

[ masih berfikir apa salah aku wahai kawan ? ]




Heyy KamooTerima kasih Sudi Baca^^..Say Something Peliss~

Terima Kasih Daun Keladi..^__^.. Nanti datang Lawat Lagi Yaa ~ ! [ Babaii :P ]